İDO

DÜNYANIN EN BÜYÜK ARAÇ ve DENİZ YOLCU TAŞIMA ŞİRKETLERİNDEN BİRİ:
İSTANBUL DENİZ OTOBÜSLERİ A.Ş.

 

Özelleştirme Süreci

İDO, İstanbul’un deniz ulaşımını sağlamak ve trafik sorununa belli bir oranda çözüm olmak amacıyla 1987 yılında kurulmuştur.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin alt kuruluşu olan IDO, Haziran 2011'de özelleştirildi. İstanbul ve Marmara denizi içerisinde hizmet sunan ve İstanbul deniz ulaşımının %40'ını karşılayan IDO, 18 hatta, 25 deniz otobüsü, 10 hızlı feribot, 17 arabalı vapur ile 36 iskelede hizmet veren dünyanın en büyük deniz yolcu taşıma şirketlerinden bir tanesidir.

Şirketimiz Sera Yatırım (%10)’un da aralarında bulunduğu Tepe (%30), Akfen (%30) ve Souter Investments (%30) firmalarının birlikte oluşturduğu konsorsiyum sonucunda 861 milyon dolarlık teklifle IDO hisselerinin %100'ünü alınmıştır.

Konsorsiyumun yerel ortakları, 2012 yılında 1,099 milyon AVRO'luk bir ciroya ulaşan ve Türkiye'nin lider havalimanı işletmecisi konumunda olan TAV firmasında ayrıca hisse sahibidir. Diğer ortak Souter, İngiltere kökenli ulaşım grubu Stagecoach’un kurucusu olan Brian Souter’in özel bir yatırım aracıdır. İngiltere borsasına kota edilmiş bir firma olan ve günde yaklaşık 2.5 milyon yolcu taşıyan Stagecoach, İngiltere'nin en büyük otobüs ve vagon işletmecileri arasında yer almaktadır. Firma, İngiltere ve ABD'de işletilen toplam 14.000 otobüslük bir filoya sahiptir. Aynı zamanda İngiltere'nin büyük demiryolu işletmecilerinden bir tanesidir ve Virgin demiryolu grubu hisselerinin %49'unu elinde bulundurmaktadır.

IDO, 2012'de toplam 53 milyon yolcunun ve 7 milyon aracın ulaşımını sağlamıştır. Konsorsiyum olarak operasyonları optimize etmeyi, marka bilinirliğini yükseltmeyi, ek gelirler yaratmayı, satışları artırmak için yeni ürünler geliştirmeyi ve IDO'nun karlılık düzeyini yükseltmeyi planlıyoruz.

Veriler & Rakamlar